VELUX gardiner spar 26%
Officiel VELUX forhandler
Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser

Dette er de vilkår og betingelser, som vi, Altaterra Kft (omtalt som "ALTATERRA") vil modtage og behandle ordrer for dig for produkter fra denne online butik. ALTATERRA er et selskab registreret i Ungarn med registreringsnummer 08-09-013626. Den registrerede adresse er Malom köz 1, 9431 Fertőd, Ungarn. Tel : 0036-1-808-8373. Det registrerede momsnummer er DK 12261012.

Disse vilkår og betingelser er bindende, og du bør læse dem omhyggeligt; især bestemmelserne omkring priser, leveringsvilkår, ansvar, returret / annullering og virkninger af returret / annullering.

 

Disse vilkår og betingelser suppleres med gældende lovbestemmelser vedrørende kontrakter om levering af produkter. Du kan have yderligere rettigheder i henhold til disse regler.

 

Hvis du har spørgsmål eller bekymringer om disse vilkår og betingelser, er du velkommen til at kontakte ALTATERRA. Du kan kontakte os på customerservices@itzala.com.

 

Hvis du vil fortsætte med en bestilling, skal du læse disse vilkår og betingelser og afkrydsningsfeltet for at bekræfte din accept af disse vilkår og betingelser.

Ved bestilling bekræfter du at du er mindst 18 år gammel. Kontrakten mellem os er betinget af at du er mindst 18 år gammel. Det betyder, at hvis du ikke er mindst 18 år, har vi ingen forpligtelse overfor dig, selvom vi sender dig en ordrebekræftelse.

Vi kan acceptere og behandle din ordre, uanset hvor du befinder dig. Når du bestiller din bestilling, skal du dog angive en adresse for levering af de varer, der er inden for Danmark.

Ved at bestille din bestilling accepterer du følgende:

• At disse vilkår og betingelser skal gælde for din ordre og indgå i kontrakten mellem os.

• Priser og omkostninger som angivet i denne netbutik, som bekræftet til dig under bestillingsprocessen.

• At vi kan registrere data vedrørende dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse med det formål at håndtere din ordre. Se mere i vores privatlivspolitik.

• At vi muligvis overfører data vedrørende dit kreditkort eller betalingskort med henblik på at håndtere din ordre.

 

Hvordan ved jeg, om min bestilling er modtaget?

Når du har modtaget din ordre, sender vi dig en e-mail bekræftelse for at fortælle dig, at din ordre er modtaget. En juridisk bindende kontrakt mellem os er indgået, når du modtager vores ordrebekræftelse.

Vores ordrebekræftelse og kontrakten er dog betinget af godkendelse af dit kredit- eller betalingskort (se nedenfor under "Hvordan betaler jeg?"). Hvis dit kort ikke er godkendt, så er der ingen kontrakt, og vi har ingen forpligtelse overfor dig.

Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse inden for en rimelig frist, bedes du kontakte os. Vi vil forsøge at håndtere din bestilling straks, men vi vil ikke være ansvarlige for forsinkelse forårsaget af problemer eller fejl i elektroniske kommunikationssystemer uden for vores kontrol.

 

Hvad koster varerne?

Købsprisen er prisen, der meddeles på det tidspunkt, hvor du ligger bestilligen. Prisen på de produkter, du bestiller, leveringsomkostninger, hvis nogen, og totalen af dit køb vil altid blive bekræftet til dig under bestillingsprocessen og i ordrebekræftelsen. Bemærk venligst, at hvis vi har gjort en åbenbar fejl i prisfastsættelsen på produkter på hjemmesiden, er vi ikke bundet af den forkerte pris.

 

Hvordan betaler jeg?

Du kan betale med følgende betalingskort: VISA, VISA Debit eller MASTERCARD. Du bliver bedt om at indsende navnet på dit kort, dit kortnummer, udløbsdato og eventuelt kortnummer og trecifret sikkerhedsnummer. Disse oplysninger sendes via kryptering på højt niveau direkte til banken for at bekræfte, at dit kredit- eller betalingskort er gyldigt. Når dit kort er godkendt, sender vi dig en ordrebekræftelse via e-mail. Dit kredit- eller betalingskort opkræves på den forventede leveringsdato.

Levering af varerne

Vi vil håndtere din bestilling så hurtigt som muligt. Det er vores lovmæssige forpligtelse til at sende produkterne til dig inden 30 dage efter din bestilling er blevet bekræftet. Vi sender dog produkterne så hurtigt som muligt i henhold til den forventede leveringsdato angivet i bekræftelsesmailen, normalt inden for 3-7 arbejdsdage.

Hvis vores levering af produkterne til dig er forsinket af en begivenhed uden for vores kontrol, vil gøre hvad vi kan for at minimere effekten af forsinkelsen. Forudsat at vi gør dette, vil vi ikke være ansvarlige for forsinkelser forårsaget af begivenheden, men hvis der er risiko for betydelig forsinkelse, kan du kontakte os for at annullere ordren og modtage en refusion for alle produkter, du har betalt for, men ikke modtaget.

Dine juridiske rettigheder - defekte eller forkert beskrevne produkter

Du har juridiske rettigheder, ud over dine rettigheder i henhold til disse vilkår og betingelser, hvis et produkt, der leveres af os, er defekt eller ukorrekt beskrevet. Varer betragtes som defekte, hvis

a) de er ikke af tilfredsstillende kvalitet (dvs. de opfylder ikke den standard, som en rimelig person anser for tilfredsstillende under hensyntagen til vores beskrivelse af varerne, prisen og andre relevante forhold) eller

b) de er ikke egnede til et bestemt formål, som du har brug for dem, og som du har meddelt os, før du bestiller eller på tidspunktet for din bestilling.

 

Vi forsøger at gøre farverne på vores produkter så realistiske som muligt. Vi er dog ikke ansvarlige for mulige afvigelser mellem farverne i dit computerudstyr og de faktiske farver på vores produkter.

 

Intet i disse vilkår og betingelser begrænser dine juridiske rettigheder.

Ret til annullering / udskiftning - defekte eller forkert beskrevne produkter

Hvis et leveret produkt er defekt, skal du meddele os det uden unødig forsinkelse. For at vi kan identificere din ordre, angiv venligst følgende oplysninger:

Ordrebekræftelsesnummer

Dit navn og kontaktoplysninger (adresse, telefonnummer og e-mail-adresse), og

Nærmere oplysninger om de produkter, for hvilke du ønsker at annullere kontrakten.

Du har ret til at modtage en gratis udskiftning af det defekte produkt eller alternativt at modtage reservedele, der er nødvendige for at reparere det defekte produkt. Vi har altid ret til at erstatte et defekt produkt, i stedet for at reparere det f.eks. ved at sende en reservedele til dig, medmindre det medfører uforholdsmæssige omkostninger for dig.

Uanset hvilke retsmidler der er nævnt, er en vare, der leveres til dig, defekt eller forkert beskrevet, har du ret til at annullere kontrakten og få fuld refusion.

Hvis vi undlader at overholde kontrakten, er vi ansvarlige for ethvert tab eller skade du lider, hvis det er et forudsigeligt resultat af vores brud på kontrakten. Tab eller skade kan forudses, hvis det er en åbenbar konsekvens af vores overtrædelse, eller hvis det var rimeligt overvejet af både dig og os på det tidspunkt kontrakten blev indgået.

Vi udelukker på ingen måde eller begrænser vores ansvar over for dig, hvor det ville være ulovligt at gøre det.

 

Konsekvens af annullering - defekte eller forkert beskrevne produkter

Hvis du afbestiller ordren (f.eks. fordi de leverede produkter er defekte eller forkert beskrevne) og beslutter at anmode om tilbagebetaling af købsprisen, refunderer vi alle betalinger, der modtages fra dig - herunder omkostningerne ved levering (hvis den totale ordre er annulleret).

Hvis du annullerer kontrakten (for eksempel fordi de leverede produkter er defekte eller misskrevne), vil vi organisere og betale for retur af de defekte produkter til vores lager.

Dit/dine defekte produkt(er) vil blive afhentet af vores fragtfirma, DHL.

Såfremt kunden ønsker det, afsender Altaterra Ltd. erstatningsvaren allerede inden afhentning af den fejlbehæftede vare. Bemærk dog, at du for at kunne få det/de fejlbehæftede produkt(er) afhentet og returneret også skal samarbejde med DHL og Altaterra Ltd. Hvis afhentningen mislykkes på grund af manglende samarbejdsvilje fra kundens side, forbeholder Altaterra Ltd. sig retten til at annullere erstatningsbestillingen. Hvis kunden i stedet for en erstatningsvare ønsker fuld tilbagebetaling, indledes tilbagebetalingsprocessen ved modtagelse af en bekræftelse fra DHL om, at det fejlbehæftede produkt er blevet afhentet.

I alle tilfælde vil du være ansvarlig for enhver formindsket værdi af produkterne som følge af anden håndtering end dem, der er nødvendige for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion. Vi vil bestemme en sådan nedsat værdi som beskrevet nedenfor.

 

Garanti

Ud over dine lovfæstede rettigheder som forbruger yder Altaterra Ltd 3 (tre) års garanti på alle VELUX produkter, der købes gennem denne gardinshop. Garantibestemmelserne påvirker på ingen måde dine lovfæstede rettigheder.

Vi yder 2 (to) års garanti på alle ITZALA produkter, som du køber gennem denne gardinshop. Denne garanti påvirker på ingen måde dine lovfæstede rettigheder.

 

Ret til fortrydelse

Du har retmæssig ret til at trække dig ud af kontrakten inden for fjorten (14) dage uden at give nogen grund.

Fortrydelsesfristen udløber fjorten (14) dage efter den dag, hvor du eller en af dig udpeget tredjepart, ud over fragtmanden, på dine vegne kommer i fysisk besiddelse af varerne eller – hvis salgsaftalen omfatter flere varer, som du har bestilt på én gang, og som vi leverer i flere omgange – fjorten (14) dage efter den dag, hvor du eller en af dig udpeget tredjepart, ud over fragtmanden, på dine vegne kommer i fysisk besiddelse af den sidste vare.

For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du skriftligt og utvetydigt informere os (se kontaktoplysninger herunder) om din beslutning om at annullere aftalen (helst via e-mail, men også gerne via brev eller fax).

Vores e-mail-adresse er customerservices@Itzala.com

For at vi skal kunne identificere din bestilling i forbindelse med at du vælger at gøre brug af din fortrydelsesret, bedes du angive dit navn og dine kontaktoplysninger (adresse, telefonnummer og e-mail-adresse), bestillingsnummer og de varer i salgsaftalen, som du ønsker at annullere.

For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du afsender din meddelelse om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

 

Følger ved brug af retten til fortrydelse

Hvis du annullerer denne aftale, tilbagebetaler vi det fulde beløb, som vi har modtaget fra dig, inklusive fragtomkostninger. Du vil få dine penge tilbage uden unødvendige forsinkelser og aldrig senere end

A.     fjorten (14) dage efter den dag, hvor vi modtager de varer, som vi har leveret til dig, eller

B.     (hvis tidligere) fjorten (14) dage efter den dag, hvor du har fremlagt dokumentation for, at du har returneret varerne, eller,

C.     hvis vi ikke har leveret nogen varer, fjorten (14) dage efter den dag, hvor vi bliver informeret om, at du ønsker at annullere aftalen.

Vi foretager tilbagebetalingen til det samme betalingsmiddel, som du anvendte til den oprindelige transaktion, medmindre der udtrykkeligt er indgået en anden aftale. Under alle omstændigheder kommer du ikke til at betale nogen gebyrer i forbindelse med en sådan tilbagebetaling.

Hvis du afslutter kontrakten af en eller anden grund efter at produkter er afsendt til dig eller du har modtaget dem, skal du returnere dem til os. For information om returnering af produkterne bedes du kontakte os på e-mail på customerservices@itzala.com.

Du skal sende eller aflevere varerne til os på følgende adresse:

Altaterra Ltd.

Petofi Sándor str. 36/B.

HU-9444 Fertoszentmiklós

Ungarn

uden unødvendige forsinkelser og under ingen omstændigheder mere end fjorten (14) dage efter den dag, hvor du underretter os om dit ønske om at annullere denne aftale. Deadline betragtes som overholdt, hvis du sender varerne tilbage, inden der er gået fjorten (14) dage.

Du skal selv stå for de omkostninger, der er forbundet med at returnere varerne.

Du er kun ansvarlig for forringelse af varernes værdi, hvis de er blevet håndteret i et omfang, der overstiger, hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion.

 

Vores vurdering af forringelse af varernes værdi

For at fastslå varernes art, egenskaber og funktion skal du håndtere og inspicere varerne (a) med fornøden agtpågivenhed og (b) på samme måde, som du typisk ville få lov til at gøre i en butik. Yderligere håndtering eller inspektion af varerne kan resultere i en forringelse af varernes værdi, som vi har ret til at debitere, når vi betaler dine penge tilbage. Afgørelsen om forringet værdi vil blive truffet fra sag til sag. Du må gerne åbne æsken og undersøge tekstiler og farver med nødvendig agtpågivenhed, forudsat at du åbner æsken uden at ødelægge den. Hvis æsken bliver ødelagt, skal du forvente, at varernes værdi vil være forringet. Enhver form for montering af varerne må også forventes at resultere i en forringelse af varernes værdi. Vi vil påminde dig om, at varerne, mens de er i din varetægt, og indtil de returneres til os, er dit ansvar, og at du vil blive holdt ansvarligt for eventuelle skader på varerne.

 

Gældende lov og værneting

De aftaler, der indgås via denne gardinshop, er underlagt dansk lov, og enhver tvist, der opstår som følge af aftaler, der er indgået via denne gardinshop, skal indbringes for en dansk domstol.

 

Indgiv en klage

EU-Kommissionens online-tvistbilæggelsesportal kan bruges, hvis du ønsker at indsende en klage over dit online-køb. Du kan bruge dette link til at indsende din klage: http://ec.europa.eu/odr.

I-x