Logo

Ovenlys-gardiner

Officiel VELUX® forhandler

0
 
VELUX gardiner - Spar 28%
Ovenlys-gardiner.dk handelsbetingelser

Vilkår og betingelser

OBS. vores returadresse er i Ungarn.
Vi dækker omkostningerne i forbindelse med retursendingen og booker afhentning til din hjemmeadresse.

Dette er de vilkår og betingelser, som vi, Altaterra Kft (omtalt som "ALTATERRA") vil modtage og behandle ordrer for dig for produkter fra denne online butik. ALTATERRA er et selskab registreret i Ungarn med registreringsnummer 08-09-013626. Den registrerede adresse er Malom köz 1, 9431 Fertőd, Ungarn. Tel :+3617015088. Det registrerede momsnummer er DK 12261012.

Disse vilkår og betingelser er bindende, og du bør læse dem omhyggeligt; især bestemmelserne omkring priser, leveringsvilkår, ansvar, returret / annullering og virkninger af returret / annullering.

 

Disse vilkår og betingelser suppleres med gældende lovbestemmelser vedrørende kontrakter om levering af produkter. Du kan have yderligere rettigheder i henhold til disse regler.

 

Hvis du har spørgsmål eller bekymringer om disse vilkår og betingelser, er du velkommen til at kontakte ALTATERRA. Du kan kontakte os på customerservices@itzala.com.

Vi svarer på henvendelser inden for 24 timer.

 

Hvis du vil fortsætte med en bestilling, skal du læse disse vilkår og betingelser og afkrydsningsfeltet for at bekræfte din accept af disse vilkår og betingelser.

Ved bestilling bekræfter du at du er mindst 18 år gammel. Kontrakten mellem os er betinget af at du er mindst 18 år gammel. Det betyder, at hvis du ikke er mindst 18 år, har vi ingen forpligtelse overfor dig, selvom vi sender dig en ordrebekræftelse.

Vi kan acceptere og behandle din ordre, uanset hvor du befinder dig. Når du bestiller din bestilling, skal du dog angive en adresse for levering af de varer, der er inden for Danmark.

Ved at bestille din bestilling accepterer du følgende:

• At disse vilkår og betingelser skal gælde for din ordre og indgå i kontrakten mellem os.

• Priser og omkostninger som angivet i denne netbutik, som bekræftet til dig under bestillingsprocessen.

• At vi kan registrere data vedrørende dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse med det formål at håndtere din ordre. Se mere i vores privatlivspolitik.

• At vi muligvis overfører data vedrørende dit kreditkort eller betalingskort med henblik på at håndtere din ordre.

 

Hvordan ved jeg, om min bestilling er modtaget?

Når vi har modtaget din ordre, sender vi dig en e-mail bekræftelse for at fortælle dig, at din ordre er modtaget.

Hvad koster varerne?

Købsprisen er prisen, der meddeles på det tidspunkt, hvor du ligger bestilligen. Prisen på de produkter, du bestiller, leveringsomkostninger, hvis nogen, og totalen af dit køb vil altid blive bekræftet til dig under bestillingsprocessen og i ordrebekræftelsen. Bemærk venligst, at hvis vi har gjort en åbenbar fejl i prisfastsættelsen på produkter på hjemmesiden, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke bundet af den forkerte pris.

Hvordan betaler jeg?

Du kan betale med følgende betalingskort: VISA, VISA Debit, MASTERCARD eller Maestro. Dit kredit- eller betalingskort debiteres umiddelbart efter betaling.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Vi tilbyder også betaling med PayPal. Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Reservation af beløb

Betaler du med et international betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) Vi hæver beløbet efter 7-15 dage, eller
2) Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

I henhold VISA, MasterCard or Maestro reservationsfrister, frigives det reserverede beløb senest efter 30 dage. I sådanne tilfælde vil du muligvis blive kontaktet af vores kundeservice.

Force majeure

Vi er ikke ansvarlige ved force majeure lignende tilstande, herunder pandemier.

 

Levering af varerne

Vi vil håndtere din bestilling så hurtigt som muligt. Vi sender dog produkterne så hurtigt som muligt i henhold til den forventede leveringsdato angivet i bekræftelsesmailen, normalt inden for 3-7 arbejdsdage.

Når du lægger varer i din indkøbskurv, vises den forventede leveringstid.

Leveringsformer

Alle ordrer leveres med GLS til din hjemmeadresse. Er du ikke hjemme til at modtage ordren, kører chaufføren videre til nærmeste GLS pakkeshop og efterlader en seddel med informationer om hvornår du kan hente din ordre. Ved afsendelse af din ordre modtager du en e-mail indeholdende et trackingnummer, så du kan følge din forsendelse hele vejen hjem til din dør.

Vi har en fast leveringspris pr. ordre på 50 DKK inkl. moms. Prisen er den samme uanset hvor mange produkter du bestiller pr. ordre.

International levering

Vi leverer til følgende lande:
Østrig (AT), Belgien (BE), Tjekkiet (CZ), Frankrig (FR), Tyskland (DE), Ungarn (HU), Holland (NL), Polen (PL) og Slovakiet (SK), Irland (IR), Spanien (ES), Italien (IT).


Hvis du ønsker at købe et produkt på denne hjemmeside og få det leveret i et af de ovennævnte lande, defineres dette nedenfor som "International levering".  
Hvis du ønsker, at de bestilte produkter skal leveres til et af de ovennævnte lande, skal du blot angive dette i betalingsprocessen. Leveringstiden kan dog være længere afhængigt af din leveringsadresse, og der vil være et internationalt leveringsgebyr på ca. 90 DKK inkl. moms ud over det almindelige leveringsgebyr.

Vær opmærksom på, at vi kun leverer produkter uden for Danmark, som er en del af vores produktprogram i leveringslandet. Det betyder, at visse produkter muligvis ikke er tilgængelige alle lande.


Hvad angår den gældende momssats, er vi forpligtet til at opkræve den lokale moms i det land, som varerne leveres til. Det er muligt at anvende stort set de samme betalingsmetoder ved international levering som ved indenlandsk levering.


Uafhængigt af leveringslandet kan du angive din fakturaadresse i ethvert EU-medlemsland. Uanset den valgte fakturaadresse gælder vores virksomheds leveringsspecifikke forpligtelser kun for ovennævnte lande.


Vilkårene og garantiperioden for de købte produkter afhænger ikke af leveringslandet, men følger altid de principper, der er angivet på følgende side: GARANTI OG RETURRET
Med hensyn til proceduren for returnering af produkter gælder samme returpolitik ved international levering som ved indenlandsk levering inden for Danmark. Du kan læse denne på følgende side: GARANTI OG RETURRET

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.  

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.  

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.  

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.   
 
Dit/dine defekte produkt(er) vil blive afhentet af vores fragtfirma, DHL. 

Såfremt kunden ønsker det, afsender Altaterra Ltd. erstatningsvaren allerede inden afhentning af den fejlbehæftede vare. Bemærk dog, at du for at kunne få det/de fejlbehæftede produkt(er) afhentet og returneret også skal samarbejde med DHL og Altaterra Ltd. Hvis afhentningen mislykkes på grund af manglende samarbejdsvilje fra kundens side, forbeholder Altaterra Ltd. sig retten til at annullere erstatningsbestillingen. Hvis kunden i stedet for en erstatningsvare ønsker fuld tilbagebetaling, indledes tilbagebetalingsprocessen ved modtagelse af en bekræftelse fra DHL om, at det fejlbehæftede produkt er blevet afhentet.

Varen sendes til:

AltaterraLtd.
Petofi Sándor str. 36/B.
HU-9444 Fertoszentmiklós
Ungarn

Vi dækker omkostningerne i forbindelse med retursendingen og booker afhentning til din hjemmeadresse.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Garanti

Ud over dine lovfæstede rettigheder som forbruger yder Altaterra Ltd 3 (tre) års garanti på alle VELUX produkter, der købes gennem denne gardinshop. Garantibestemmelserne påvirker på ingen måde dine lovfæstede rettigheder.

Vi yder 3 (tre) års garanti på alle ITZALA produkter, som du køber gennem denne gardinshop.

Ret til fortrydelse

Du har som forbruger retmæssig ret til at trække dig ud af kontrakten inden for fjorten (14) dage uden at give nogen grund.

Fortrydelsesfristen udløber fjorten (14) dage efter den dag, hvor du eller en af dig udpeget tredjepart, ud over fragtmanden, på dine vegne kommer i fysisk besiddelse af varerne eller – hvis salgsaftalen omfatter flere varer, som du har bestilt på én gang, og som vi leverer i flere omgange – fjorten (14) dage efter den dag, hvor du eller en af dig udpeget tredjepart, ud over fragtmanden, på dine vegne kommer i fysisk besiddelse af den sidste vare.

For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du skriftligt og utvetydigt informere os (se kontaktoplysninger herunder) om din beslutning om at annullere aftalen (helst via e-mail, men også gerne via brev eller fax). Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Vores e-mail-adresse er customerservices@Itzala.com

For at vi skal kunne identificere din bestilling i forbindelse med at du vælger at gøre brug af din fortrydelsesret, bedes du angive dit navn og dine kontaktoplysninger (adresse, telefonnummer og e-mail-adresse), bestillingsnummer og de varer i salgsaftalen, som du ønsker at annullere.

For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du afsender din meddelelse om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

 

Følger ved brug af retten til fortrydelse

Hvis du vil fortryde dit køb, tilbagebetaler vi det fulde beløb, som vi har modtaget fra dig, inklusive fragtomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger, i de tilfælde hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Du vil få dine penge tilbage uden unødvendige forsinkelser og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi foretager tilbagebetalingen til det samme betalingsmiddel, som du anvendte til den oprindelige transaktion, medmindre der udtrykkeligt er indgået en anden aftale. Under alle omstændigheder kommer du ikke til at betale nogen gebyrer i forbindelse med en sådan tilbagebetaling.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvis du afslutter kontrakten af en eller anden grund efter at produkter er afsendt til dig eller du har modtaget dem, skal du returnere dem til os. For information om returnering af produkterne bedes du kontakte os på e-mail på customerservices@itzala.com.

Du skal sende eller aflevere varerne til os på følgende adresse:

Altaterra Ltd.

Petofi Sándor str. 36/B.

HU-9444 Fertoszentmiklós

Ungarn

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Vi dækker omkostningerne i forbindelse med retursendingen og booker afhentning til din hjemmeadresse.

Du er kun ansvarlig for forringelse af varernes værdi, hvis de er blevet håndteret i et omfang, der overstiger, hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.  

Vi dækker omkostningerne i forbindelse med retursendingen og booker afhentning til din hjemmeadresse.

Hvis du selv vælger at sende varen retur, skal du selv betale for returneringen. En returnering vil højest koste 1.000 kr.


Vores vurdering af forringelse af varernes værdi

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.  

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.   

 

Indgiv en klage

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte customerservices@itzala.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: 

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.  

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.   

Personoplysningerne registreres hos Altaterra Ltd. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.   

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.  
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på https://www.ovenlys-gardiner.dk/ er Altaterra Kft.   

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. 

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: customerservices@itzala.com.

 

Fortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 
 

Til: 
Altaterra Ltd.

Adresse:
Petofi Sándor str. 36/B.

Postnr. og by:
HU-9444 Fertoszentmiklós, Ungarn


E-mail: customerservices@Itzala.com


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: 

__________________________________________________________________________________ 

Ordrenummer:

________________________________________

Årsag til fortrydelse af køb

_________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________
 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________ 

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________ 

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________ 

Foretrukken afhentningsdato (til arrangering af afhentning af ordren)

___________________________________________________
 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________ 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

Download fortrydelsesformular

Handelsbetingelserne er senest opdateret d.26/04/2022